– obsługa MS Excel, wygląd okna aplikacji,
– podstawowe informacje o skoroszycie i arkuszach,
– wprowadzanie różnych typów danych,
– edycja danych, arkuszy i skoroszytów,
– skróty klawiszowe,
– formatowanie komórek i zakresów komórek,
– znajdowanie i zamienianie danych,
– serie danych, automatyzacja we wprowadzaniu dużej ilości danych,
– adresowanie typu A1 w MS Excel,
– odwołania względne, bezwzględne i mieszane,
– tworzenie formuł,
– funkcje – budowa i ich argumenty,
– przegląd najważniejszych funkcji wbudowanych w arkusz z następujących grup: matematyczne, statystyczne, finansowe, logiczne, daty i czasu, tekstowe,
– tworzenie złożonych formuł,
– sprawdzanie poprawności danych,
– błędy w formułach i analiza działania formuł,
– wykresy,
– formatowanie warunkowe,
– sortowanie/filtrowanie,
– oraz inne tematy w zależności od pytań i potrzeb szkolonych.
– podstawowe informacje o skoroszycie i arkuszach,
– skróty klawiszowe,
– formatowanie komórek i zakresów komórek,
– serie danych, automatyzacja we wprowadzaniu dużej ilości danych,
– adresowanie typu A1 w MS Excel,
– odwołania względne, bezwzględne i mieszane,
– tworzenie formuł,
– funkcje – budowa i argumenty,
– przegląd najważniejszych funkcji wbudowanych w arkusz z każdej z grup: matematyczne, statystyczne, finansowe, logiczne, wyszukiwania i adresu, informacyjne, daty i czasu, tekstowe,
– tworzenie złożonych formuł,
– sprawdzanie poprawności danych,
– błędy w formułach,
– wykresy,
– formatowanie niestandardowe,
– formatowanie warunkowe – proste i zaawansowane,
– etykiety zakresów,
– odwołania 3-W,
– sortowanie/filtrowanie,
– sumy częściowe (pośrednie),
– tabele i wykresy przestawne,
– ochrona komórek, arkuszy, struktury i skoroszytu w MS Excel,
– podstawowe informacje o tworzeniu formuł macierzowych (tablicowych),
– proste przykłady nagrywania makr,
– opcjonalnie: analiza i praca ze skoroszytami szkolonych w celu ich ulepszenia/rozbudowania,
– oraz inne tematy w zależności od pytań i potrzeb szkolonych.
– najważniejsze skróty klawiszowe,
– standardowe i niestandardowe formatowanie komórek i zakresów komórek,
– serie danych, automatyzacja we wprowadzaniu dużej ilości danych,
– zaawansowane aspekty adresowania typu A1 i omówienie alternatywnego adresowania W1K1,
– odwołanie względne, bezwzględne i mieszane,
– opcjonalnie przegląd najważniejszych wybranych funkcji wbudowanych w arkusz ze wszystkich grup (matematyczne, statystyczne, finansowe, logiczne, wyszukiwania i adresu, informacyjne, daty i czasu, tekstowe),
– tworzenie formuł zagnieżdżonych,
– inspekcja formuł,
– zaawansowana kontrola poprawności danych,
– zaawansowane formatowanie warunkowe,
– tabele i wykresy przestawne,
– etykiety zakresów,
– odwołania 3-W,
– definiowanie i używanie scenariuszy, szukanie wyniku
– ochrona komórek, arkuszy, struktury i całego pliku skoroszytu w MS Excel,
– formuły macierzowe (tablicowe),
– przegląd innych narzędzi zaawansowanych,
– nagrywanie i modyfikacja nagranych makr,
– definiowanie własnych funkcji (VBA),
– oraz inne tematy w zależności od pytań i potrzeb szkolonych.
– interfejs programu, menu szybkiego dostępu,
– skróty klawiszowe,
– tworzenie, zapisywanie, otwieranie dokumentów,
– widoki (wydruku, roboczy…),
– sposoby poruszania się po dokumencie,
– zaznaczanie, kopiowanie i przesuwanie tekstu,
– sprawdzanie błędów, autokorekta,
– formatowanie akapitu,
– listy punktowane i numerowane,
– formatowanie strony – ustawianie marginesów, orientacji strony, numeracji,
– nagłówek, stopka i sposoby ich modyfikacji,
– zaawansowane wykorzystanie tabulatorów,
– wykorzystanie podziału na sekcje,
– podział na kolumny w dokumencie,
– tworzenie spisów treści,
– wstawianie przypisów,
– tworzenie zakładek oraz hiperłącz,
– tworzenie spisów ilustracji,
– podgląd i drukowanie,
– malarz formatów,
– tworzenie i modyfikacja tabel,
– konwersja tekstu na tabelę,
– przenoszenie tekstów, tabel z i do arkusza kalkulacyjnego,
– grafika w dokumencie,
– automatyczne obliczenia w tabelach,
– obliczenia i formuły w treści dokumentu,
– korespondencja seryjna,
– tworzenie formularzy.
– wprowadzenie do programu, omówienie interfejsu użytkownika i zasad obsługi,
– zasady tworzenia prezentacji i pokazu, wzorzec slajdu, wykorzystywanie szablonów,
– modyfikowanie zawartości slajdów, dodawanie, kopiowanie i usuwanie slajdu,
– wstawianie tekstu i grafiki (kliparty, obrazki z pliku, kształty, wykresy),
– wstawianie dźwięku i wideo,
– wstawianie i przygotowanie SmartArt,
– wstawianie tabel do slajdu,
– przygotowanie przejść między slajdami,
– animacje, opcje efektów, sposoby wyzwalania przejść i animacji,
– przygotowanie prezentacji do pokazu,
– wstawianie komentarzy,
– uruchamianie prezentacji z wykorzystaniem projektora, zasady prowadzenia pokazu,
– zapisywanie prezentacji– formaty zapisu, różnice między prezentacją i pokazem
– praktyczne ćwiczenia w tworzeniu prezentacji.